Dažādi saukļi, ko pārtikas produktu ražotāji un izplatītāji izmanto kā mārketinga instrumentus, patiesībā robežojas ar patērētāju maldināšanu.
PVD pārstāve stāsta, ka uzņēmēji līdz galam neizprot robežas, ko drīkst un nedrīkst norādīt: Tie cilvēki, kuri veido marķējumus, pāršāvuši pār strīpu, jo teju uz visiem produktiem mums ir veselīguma norādes. Šī problēma ir tik sāpīga, ka vēl nesen veicām īpašas apmācības inspektoriem. Nereti ir tā, ka uzņēmēji pasūta dārgu produkta iepakojumu un pēc tam, kad atnāk inspektors un secina, ka marķējums neatbilst normatīvajiem aktiem, viņi brīnās. Ir jāsaprot, ja mēs braucam pa šoseju, neievērojot satiksmes noteikumus, par to draud sods.
2011. gadā tika radīta jauna regula, kas nosaka vienotas definīcijas, prasības un procedūras, lai radītu skaidru sistēmu un kopēju pamatu Savienības un valstu pasākumiem, ko piemēro pārtikas produktu informācijai. Kaut gan regula izstrādāta jau pasen, tā stāsies spēkā nākamā gada decembrī. Galvenās izmaiņas sagaida preču zīmes, kas cenšas piesaistīt pircēju, norādot, ka produktam ir pozitīva ietekme uz veselību. Tādiem produktiem būs jāveic īpašas pārbaudes Eiropas līmenī, lai pierādītu iespaidu uz veselību.
Cita starpā, Latvijā jau zināmajai Zaļajai karotītei plāno ieviest arī Bordo karotīti.
Vairāk lasiet laikrakstā Diena (09.04.2013.)
2011. gadā tika radīta jauna regula, kas nosaka vienotas definīcijas, prasības un procedūras, lai radītu skaidru sistēmu un kopēju pamatu Savienības un valstu pasākumiem, ko piemēro pārtikas produktu informācijai. Kaut gan regula izstrādāta jau pasen, tā stāsies spēkā nākamā gada decembrī. Galvenās izmaiņas sagaida preču zīmes, kas cenšas piesaistīt pircēju, norādot, ka produktam ir pozitīva ietekme uz veselību. Tādiem produktiem būs jāveic īpašas pārbaudes Eiropas līmenī, lai pierādītu iespaidu uz veselību.
Cita starpā, Latvijā jau zināmajai Zaļajai karotītei plāno ieviest arī Bordo karotīti.
Vairāk lasiet laikrakstā Diena (09.04.2013.)