Nacionālais konkurss „Labākais iepakojums Latvijā 2019”, ko organizē Latvijas Iepakojuma asociācija kopš 1996. gada, noslēdzies ar rezultātu paziņošanu un uzvarētāju apbalvošanu šī gada 12. novembrī. Konkursā piedalījās 20 konkursanti ar 40 iepakojumiem un iepakojumu sērijām.
Konkurss tradicionāli norisinās vairākos posmos, kuros darbus vērtē gan patērētāji, gan ekspertu žūrija. Septembrī un oktobrī iesniegtos darbus novērtēja starptautisko izstāžu „Riga Food” un „Design Isle” apmeklētāji, kā arī nozares eksperti, konkursa atbalstītāji un interneta lietotāji. Žūrijas vērtējumu noteica vērtēšanas kritēriji: konstrukcija, forma, dizains, funkcionalitāte, kopiespaids, realizācijas kvalitāte u.c.
- Konkursa „Grand Prix” ekspertu žūrija nolēma nepiešķirt, bet ceļazīmi uz 2020. gada Pasaules Iepakojuma organizācijas starptautisko konkursu „WorldStar For Packaging Excellence” piešķirt “Valmiermuižas seno iesalu alus” izlases iepakojumam 3 pudelēm (iesniedzējs SIA “Valmiermuižas alus”);
Augtsākos rezultātus šogad ieguva sekojoši darbi:
- kategorijā „Tirdzniecības iepakojums pārtikas produktiem” – maizes „Garšas baudījums” sērijas iepakojums (iesniedzējs AS “Hanzas maiznīcas”);
- kategorijā „Tirdzniecības iepakojums saldumiem” – šokolādes trifeļu kolekcijas “2020” kārba (iesniedzējs SIA “Pure Chocolate”);
- kategorijā „Tirdzniecības iepakojums dzērieniem” – “Valmiermuižas seno iesalu alus izlases” iepakojums (iesniedzējs SIA “Valmiermuižas alus”);
- kategorijā „Tirdzniecības iepakojums nepārtikas produktiem” – kosmētikas “Code of Beauty” sērijas iepakojums (iesniedzējs SIA “Cita lieta”) un „Dr.Pakalns Select” produktu sērijas iepakojums (iesniedzējs AS „Rīgas Farmaceitiskā Fabrika”;
- kategorijā „Prezentācijas iepakojums” – iepakojums grāmatai “Zenvo” (iesniedzējs SIA “Open Pack”);
- kategorijā „Transporta iepakojums un displeji” – velosipēda “Leg & Go 8-1” iepakojuma grupa (iesniedzējs SIA “Stora Enso Packaging”);
- kategorijā „Iepakojuma palīglīdzekļi – etiķetes” – dzēriena “Rīgas Melnais Balzams Espresso” etiķete (iesniedzējs SIA “BrandBox”);
Izstādes „Riga Food 2019” apmeklētāju vērtējumā 1. vietu ieguva AS “VG Kvadra Pak” saldumu „Kalev” trīs kārbu grupai, bet „Design Isle 2019” apmeklētāji pirmo vietu piešķīra SIA “ BrandBox” etiķetei dzērienam “Rīgas Melnais Balzams Espresso”. Interneta balsojumā uzvarēja etiķete liķierim “Allasch Kümmel”, ko iesniedza AS “Liepājas papīrs”.
Savu vērtējumu sniedza arī konkursa atbalstītāji: Eiropas Iepakojuma institūciju konsorcijs (EPIC), Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (VARAM), izstāžu rīkotājsabiedrība “BT1”, Latvijas Zaļais punkts (LZP), GS1 Latvija, Latvijas Poligrāfijas uzņēmumu asociācija, LDDK Drukas un mediju tehnoloģiju Nozares ekspertu padome (DMT NEP), Latvijas Dizaineru savienība (LDS), Latvijas Iepakojuma sertifikācijas centrs, LLU Tehnoloģiju un zināšanu pārneses nodaļa, Rīgas Valsts tehnikums (RVT) un Korporatīvās sociālās atbildības platforma „KSA Latvija”.
Visvairāk atzinības – četrās kategorijās – saņēma divi iepakojumi. Kārba paipalu olām „Olalā!” (iesniedzējs SIA „Rīta putni”) ieguva 2. vieta kategorijā „Tirdzniecības iepakojums pārtikas produktiem”, LLU Tehnoloģiju un zināšanu pārneses nodaļas Atzinību par elegantu, funkcionālu un ekoloģisku risinājumu iepakojumam, KSA Latvija Atzinību par otrreizēji pārstrādājamo materiālu izmantošanu iepakojuma ražošanā, kā arī 3.vietu interneta balsojumā.
Savukārt „Dr.Pakalns Select” produktu sērijas iepakojums no AS „Rīgas Farmaceitiskā Fabrika”, ieguva 2. vieta kategorijā „Tirdzniecības iepakojums nepārtikas produktiem”, GS1 Latvija Atzinību par precīzu GS1 un ISO standartu ievērošanu EAN-13 svītrkoda simbola attēlošanā un izvietošanā uz konkursam iesniegtā iepakojuma, LDS Atzinību dizainerei Lindai Smalkā-Rūsiņai par skaidro preces satura ziņas pasniegšanu un izsmalcināto dizaina risinājumu, kas izceļ Latvijas dabas vērtību un 2. vietu interneta balsojumā.
No dalībniekiem visvairāk balvu saņēma AS „VG Kvadra Pak”: trīs 3. vietas žūrijas vērtējumā un Atzinības rakstus no ekspertu žūrijas par AS „Madara Cosmetics” un AS „VG Kvadra Pak” izcili kvalitatīvu kopsadarbības rezultātu kārbas „Madara Cosmic Drops” dizaina īstenošanā, no GS1 par precīzu GS1 un ISO standartu ievērošanu uz kārbu grupas „Kalev” saldumiem, konfekšu „Gianduiotti” kārbas un kosmētikas „Nivea” iepakojuma, kā arī 1. vietu starptautiskās izstādes “Riga Food” apmeklētāju vērtējumā.
Konkursa rezultāti visās nominācijās, kā arī konkursa darbi un apraksti apskatāmi šeit.
Nacionālais konkurss par labāko iepakojumu tradicionāli notiek katru gadu, un savus darbus var pieteikt iepakojuma pasūtītāji, dizaineri, iepakojuma izgatavotāji, iepakotāji un preču izplatītāji.