Vakar, 6. septembrī Latvijas Tehnoloģiskais centrs rīkotajā diskusijā “Iepakojums – Dizains, Sensorā Prizma –, Stereotipi, Ilgtspēja un Ilūzijas”, kas norisinājās Izstādes RigaFood laikā savā viedoklī un pieredzē kopā ar citiem nozares ekspertiem dalījās arī Latvijas Iepakojuma asociācijas valdes priekšsēdētāja Sandra Muižniece-Brasava.
Diskusijas moderatore:
Ilze Laukalēja-Broka, PhD – Uzturzinātniece un EIT Food Pārstāvniecības Latvijā vadītāja. Kā moderatore, viņa vadīs diskusiju, lai izceltu iepakojuma daudzveidīgo ietekmi uz sabiedrību un vidi, kā arī risinājumus ilgtspējīgākai nākotnei.
Diskusijas dalībnieki:
Sandra Muižniece-Brasava – Latvijas Iepakojuma asociācijas valdes priekšsēdētāja, Latvijas Biozinātņu un tehnoloģiju universitātes Pārtikas institūta profesore. Eksperte iepakojuma jomā, viņa dalīsies ar savu pieredzi par iepakojuma tehnoloģiju attīstību un ilgtspēju. Sniegs ieskatu veiktajā pētījumā.
Evita Straumīte – Latvijas Biozinātņu un tehnoloģiju universitātes Lauksaimniecības un pārtikas tehnoloģijas fakultātes Pārtikas institūta profesore. Specializējas pārtikas produktu sensorajā novērtēšanā un nodarbojas apmācībām, kas saistītas ar pārtikas produktu sensoro novērtēšanu, kā arī iesaistījusies dažādos pētījumos, kas saistīti ar patērētāju zināšanām par pārtiku izpēti attiecībā uz pārtikas produktiem.
Maija Rozenfelde – Latvijas Mākslas akadēmijas Grafikas dizaina katedras vadītāja, Asociētā profesore, KID Design dizaina studijas partnere un dizaina direktore. Dizaina eksperte, kas izcels mākslas un dizaina nozīmi iepakojumā, kā arī to, kā dizains var mainīt uztveri un radīt ilūzijas.
Laura Berga – SIA Latvijas Zaļais punkts Vides pārvaldības un kvalitātes vadītāja.
Šajā paneļdiskusijā tika apskatīta iepakojuma nozīme un ietekme, uzsverot dizaina, sensorās uztveres, ilgtspējas un sabiedrības stereotipu aspektus. Diskusijas laikā eksperti piedāvāja arī praktiskus risinājumus, kā iepakojums var veicināt ilgtspējīgāku un atbildīgāku patēriņu. Diskusijas mērķis bija sniegt ne tikai ieskatu profesionāļiem, bet arī izglītot patērētājus par to, kā viņi var ietekmēt iepakojuma izvēli un izmantot ilgtspējīgākus risinājumus savā ikdienas dzīvē. Diskusijas video pieejams šeit.