Nacionālais konkurss „Labākais iepakojums Latvijā 2014”, ko tradicionāli organizē Latvijas Iepakojuma asociācija, ir noslēdzies ar rezultātu paziņošanu un uzvarētāju apbalvošanu šī gada 10. novembrī. Šogad konkursā piedalījās 23 uzņēmumi un individuālie dalībnieki ar 48 iepakojumiem un iepakojumu sērijām, kas saņēma vairākus – gan patērētāju, gan ekspertu žūrijas – vērtējumus.
Patērētāji konkursa darbus vērtēja gan divās starptautiskās izstādēs – „Riga Food” un „Design Isle”, gan internetā – LIA mājaslapā www.packaging.lv.
Iepakojuma eksperti iesniegtos darbus izvērtēja pēc noteiktiem kritērijiem šādās darbu kategorijās: tirdzniecības iepakojums pārtikas produktiem, konditorejai, dzērieniem, nepārtikas produktiem; prezentācijas un ekoloģiskais iepakojums; “jaunais vecā vietā”; iepakojuma palīglīdzekļi.
[hr]
KONKURSA REZULTĀTI VISĀS KATEGORIJĀS apskatāmi šeit.
KONKURSA GALVENO BALVU IEGUVĒJI:
Konkursa „Labākais iepakojums Latvijā 2014” žūrija piešķīra trīs „Grand Prix” balvas:
1. „Grand Prix” – šokolādes konfekšu sērijas „Karl Fazer’s Magic Cube” iepakojumam (iesniedzējs – AS „VG Kvadra Pak”), apmaksājot tā dalību Pasaules Iepakojuma organizācijas rīkotajā starptautiskajā konkursā „Worldstar Packaging Awards 2015”;
2. „Grand Prix” – dāvanas „Ziemassvētku pārsteigums” iepakojumam (iesniedzējs – SIA „Austra Pak”);
3. „Grand Prix” – šokolādes un konfekšu sērijas „Kalev” iepakojumam (iesniedzējs – AS „VG Kvadra Pak”).
Pirmās vietas ieguva šādi konkursa darbi:
• kategorijā „Tirdzniecības iepakojums pārtikas produktiem” – Premium siera iepakojums (iesniedzējs – AS „Smiltenes piens”);
• kategorijā „Tirdzniecības iepakojums konditorejas produktiem” – šokolādes sērijas „Fazer Pure Dark” iepakojums (iesniedzējs – AS „VG Kvadra Pak”);
• kategorijā „Tirdzniecības iepakojums dzērieniem” – degvīna „Amber Gold” iepakojums (iesniedzējs – SIA „Brandbox”);
• kategorijā „Tirdzniecības iepakojums nepārtikas produktiem” – koka tauriņa un aproču pogu „Bug” iepakojums (iesniedzējs – SIA „Austra Pak”);
• kategorijā „Prezentācijas iepakojums” – kosmētikas sērijas „Lumene” dāvanu iepakojums (iesniedzējs – AS „VG Kvadra Pak”);
• kategorijā „Ekoloģiskais iepakojums” – „Riga Black Vodka” kārba (iesniedzējs – SIA „Triple Bounce”).
Izstāžu „Riga Food” un „Design Isle” apmeklētāju kopvērtējumā 1. vietu ieguva šokolādes konfekšu sērijas „NelleUlla” iepakojums (iesniedzējs – SIA „Foreign Embassy”).
Interneta balsojumā 1. vietu ieguva iepakojuma projekts kosmētikas produktu līnijai „Restoring” (iesniedzējs – Marta Gintere).
Savu vērtējumu sniedza arī konkursa atbalstītāji – Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija, Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra, Latvijas Zaļais punkts, GS1 Latvija, starptautisko izstāžu rīkotājsabiedrība BT1, Latvijas Poligrāfijas uzņēmumu asociācija, Latvijas Dizaineru savienība, Latvijas Iepakojuma sertifikācijas centrs un biedrība „homo ecos:”.
Latvijas Iepakojuma asociācija tradicionāli konkursu izsludina katru gadu augustā, un tajā savus darbus var pieteikt iepakojuma pasūtītāji, dizaineri, iepakojuma izgatavotāji, iepakotāji un preču izplatītāji. Konkursā piedalās darbi, kas īstenoti (dizaina izveide, izgatavošana, ieviešana ražošanā / tirdzniecībā) līdz tekošā gada 30. septembrim. Nacionālais konkurss „Labākais Iepakojums Latvijā 2015” sāksies 2015. gada 3. augustā.