Februāra laikā depozīta sistēmas ietvaros tirgū laisti vairāk nekā 4,5 miljoni depozīta iepakojuma vienību – to vidū ir 381 dažāda veida produkts no 41 dzērienu ražotāja un importētāja.
Tirgū visvairāk laistais iepakojuma veids ar depozīta zīmi ir PET iepakojums (61%), kam seko metāla iepakojums (22%), atkārtoti uzpildāmais stikla iepakojums (13%) un vienreiz lietojamais stikla iepakojums (4%). Savukārt ražotāji un importētāji, kas februārī tirgū laiduši lielāko dzērienu depozīta iepakojumā apjomu, ir AS “Cēsu alus”, AS “Aldaris”, SIA “Maxima Latvija”, SIA “Coca-Cola HBC Latvia”, SIA “Bātas avots”, SIA “Venden”, SIA “Leversa”, AS “Tērvetes AL”, SIA “Balmerk Latvia” un SIA “Valmiermuižas alus”. Kā liecina nozares aplēses, marta beigās aptuveni puse no tirgū laistās produkcijas būs depozīta iepakojumā, savukārt ar 1. maiju lielākā daļa no tirgū laistajiem produktiem būs ar Latvijas depozīta zīmi.
Ievērojami pieaug arī taromātos nodoto depozīta iepakojumu apjoms – līdz 14. martam nodoti vairāk nekā 500 000 tukšo iepakojumu, no kuriem martā vien nodoti vairāk nekā 400 000. Gadījumos, kad radusies problēma ar taromātu, lūgums vērsties pie konkrētā veikala darbiniekiem. Plašāk lasāms šeit.
Avots: depozitapunkts.lv 2022. gada 15. marts