Ražotāji arvien biežāk veido produkta iepakojumu un reklāmu tā, lai produkts izceltos un piesaistītu patērētāja uzmanību, pielietojot arvien radošākas un spilgtākas mārketinga metodes. Izvietojot dažādas uzturvērtības un veselīguma norādes uz savu produktu iepakojumiem, ražotāji vēlās informēt patērētājus par produkta kvalitāti un labajām īpašībām, tomēr Valsts zinātniskā institūta “BIOR” eksperts Jānis Ruško uzsver – visām norādēm ir jābūt zinātniski pamatotām un jāatbilst Eiropas Savienības likumdošanā noteiktajiem kritērijiem.
Uzturvērtības norādes pauž, liek domāt vai netieši norāda, ka pārtikas produktam ir sevišķi labvēlīgas uzturīpašības, piemēram, “Kalcija avots”, “Olbaltumvielu avots”, “Bez cukura” vai “Mazkaloriju”.
Savukārt veselīguma norādes tekstuālā, ilustrētā, grafiskā vai simboliskā veidā tieši vai netieši norāda uz produkta pozitīvo ietekmi uz veselību, piemēram, “Kalcijs nepieciešams normālai bērnu kaulu augšanai un attīstībai” vai „Magnijs veicina noguruma samazināšanos un normālu muskuļu darbību”.
Lai palīdzētu orientēties starp dažādākajiem apgalvojumiem uz marķējumiem, “BIOR” eksperti ir izstrādājuši visaptverošu ceļvedi, kurā ir apkopota aktuālākā informācija par norāžu izvietošanu uz produktiem. Plašāk lasāms šeit.
Avots: Db.lv 2023. gada 13. oktobris