Ikgadējais nozares konkurss „Labākais iepakojums Latvijā”, ko kopš 1996. gada organizē Latvijas Iepakojuma asociācija (LIA), ir noslēdzies ar rezultātu paziņošanu un uzvarētāju apbalvošanu.
Šogad konkursā piedalījās 31 darbs un to vērtēšanā vairākos posmos iesaistījās ne tikai nozares profesionāļi, bet arī patērētāji. Septembrī starptautiskās izstādes „Riga Food” apmeklētāji balsoja par iesniegtajiem darbiem, bet oktobrī un novembrī – interneta lietotāji, ekspertu žūrija, konkursa atbalstītāji. Žūrijas darbus vērtēja sešās kategorijās atbilstoši konkursa Nolikumā definētajiem kritērijiem: konstrukcija, forma, dizains, funkcionalitāte, realizācijas kvalitāte, ilgtspēja u.c.
Ekspertu žūrija šogad nolēma nepiešķirt konkursa galveno balvu, bet uzaicināt piedalīties Pasaules Iepakojuma organizācijas konkursā „WorldStar for Packaging” 2025. gadā Imantu ČAKLO ar dāvanu iepakojumu tējas baudīšanas komplektam“Let’s Get Cosy”.
Augstākos rezultātus katrā kategorijā konkursā ieguvuši:
- kategorijā „Iepakojums pārtikas produktiem” – AS “Balticovo” par iepakojumu “Balticovo” olu makaroniem kā iepakojums pārtikas produktiem;
- kategorijā “Dāvanu iepakojums” – Imants ČAKLAIS par iepakojumu tējas baudīšanas komplektam“Let’s Get Cosy”;
- kategorijā “Iepakojums dzērieniem” – AS “VG Kvadra Pak” par iepakojumu “Kentucky Owl” alkoholiskajam dzērienam;
- kategorijā “Iepakojums nepārtikas produktiem un e-komercijai” – SIA “Stora Enso Packaging” par iepakojumu iekuram“3 Hour Heatbox”;
- kategorijā “Tirdzniecības iepakojums” – “Company Univest Marketing” LLC par iepakojumu dzērieniem “Unicap” un “Unilid”;
- kategorijā “Iepakojuma etiķetes” – AS “Liepājas Papīrs” par etiķētēm “Kazanova Moonshine” alkoholiskajiem dzērieniem.
Izstādes „Riga Food 2024” apmeklētāji visvairāk balsoja par AS “Liepājas Papīrs” etiķētēm “Kazanova Moonshine” alkoholiskajiem dzērieniem. Savukārt patērētāju balsojumā internetā uzvarēja AS “Liepājas Papīrs” iesniegtā etiķete alkoholiskajam dzērienam “Abavas Botanical Gin”.
Konkursu atbalsta Klimata un enerģētikas ministrija, izstāžu rīkotājsabiedrība “BT1”, Latvijas Zaļais punkts, GS1 Latvija, Latvijas Poligrāfijas asociācija, LDDK Drukas un mediju tehnoloģiju Nozares ekspertu padome, Latvijas Iepakojuma sertifikācijas centrs, LBTU Tehnoloģiju un zināšanu pārneses nodaļa un uzņēmums “Latlazerpak”.
Visvairāk atzinību piecās kategorijās saņēma Imants Čaklais ar dāvanu iepakojumu tējas baudīšanas komplektam“Let’s Get Cosy”: ceļazīme uz starptautisko konkursu „WorldStar For Packaging” 2025. gadā, 1. vieta kategorijā „Dāvanu iepakojums”, Atzinības raksti no Latvijas Iepakojuma asociācijas valdes, GS1 par precīzu GS1 un ISO standartu ievērošanu EAN-13 svītrkoda simbola attēlošanā un izvietošanā, kā arī 1. vieta no “Latlazerpak” par augstiem sasniegumiem inovācijā un konstrukcijā.
No dalībniekiem visvairāk balvu ieguva AS „VG Kvadra Pak”: vienu 1. vietu un trīs 2. vietas ekspertu žūrijas vērtējumā, 3. vietu no “Latlazerpak” par meistarību konstrukcijas izveidē un izpildījumā dāvanu iepakojumam “Courvoisier” alkoholiskajam dzērienam, kā arī Atzinības rakstus no LDDK Drukas un mediju tehnoloģiju Nozares ekspertu padomes par labi izstrādātu un ieturētu “Kinetics Nail Systems”Ltd. veidoto dizaina koncepciju, ievērtējot arī vides aspektus iepakojumam roku krēmam “Kinetics” un no GS1 par precīzu GS1 un ISO standartu ievērošanu svītrkoda simbola attēlošanā un izvietošanā, iepakojuma “Marskin Ryyppy” un “Kentucky Owl” alkoholiskajiem dzērieniem, “Lumene” kosmētikai, “Anthon Berg” saldumiem un “Tai Tau Exclusive” vegānai šokolādei.
Konkursa rezultāti visās nominācijās, kā arī konkursa darbi un apraksti apskatāmi šeit.
Nacionālais konkurss par labāko iepakojumu notiek ikgadu, un savus darbus var pieteikt iepakojuma pasūtītāji, dizaineri, iepakojuma izgatavotāji, iepakotāji un preču izplatītāji.